Friday, June 27, 2008

DANA is done!

This one was an another great spinning project. Not only the fiber was soft and the colours beautiful. I learned a new technique and love the finished yarn.
Kolejny świetny projekcik! Nie tylko czesanka jest mięciuśka a kolory piękne i soczyste. Nauczyłam się nowej techniki i zrobiłam super włóczkę.

The singles were looking delicious:
Pojedyncze nitki tuż po zejściu z wrzeciona:

I decided to Navajo ply them. This technique was new to me, so I spend some time reading and watching demo movies. It looks much more complicated than it really is! I practiced first with scraps of commercial yarn and once I got the: make the chain - another chain - pinch the top - spin the spindle - motion right, I took a deep breath and made this:

Zdecydowałam się na potrójna włóczkę używając techniki Navajo. Ponieważ nigdy jeszcze jej nie próbowałam, spędziłam trochę czasu na "badaniach" - trzeba było poczytać i pooglądać filmiki demonstracyjne. W rzeczywiśtości nie taki diabeł straszny, jak go malują! Poćwiczyłam trochę na skrawkach kupnych włóczek i kiedy udało mi się skoordynować: zrób oczko łańcuszka- jeszcze jedno- chwyć włóczkę u góry łańcucha- zakręć wrzecionem....
... wzięłam głęboki wdech i zrobiłam to:



Fiber: from Spincerely Yours in DANA
100% Supewash Merino,
100g (3 oz)
3ply, ~165m, dk weight
Started: 24 April
Finished: 29 May
Czesanka w kolorze Dana zakupiona u Spincerely Yours,
100% wełna Merino Superwash (można prać bez obaw że się sfilcuje), 100g
w sumie wyszlo około 165m potrójnej włóczki.
Zaczęte: 24 kwietnia
Skończone: 29 maja

1 comment: